• ردیف استاد نی داوود

    ردیف استاد نی داوود

  • آوانگاری موسیقی مازندران

    آوانگاری موسیقی مازندران

  • ردیف دوره عالی استاد علی اکبرخان شهنازی

    ردیف دوره عالی استاد علی اکبرخان شهنازی

  • موسیقی هرایی مازندران

    موسیقی هرایی مازندران

  • آموزش دوتار مازندران

    آموزش دوتار مازندران

  • آموزش مقدماتی تار و سه تار براساس ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی

    آموزش مقدماتی تار و سه تار براساس ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی

    «چند نکته در مورد آموزش این کتاب» نگارنده پس از سال­ها پژوهش و تحقیق روی ردیف­ های رایج موسیقی ایرانی به دست‌آورد­های مهمی رسیده که نتیجه­ ی تلاش در این حوزه چاپ مجموعه­ های ردیف موسیقی ایرانی، (ردیف میرزا­حسینقلی، ردیف دوره­ ی عالی علی­ اکبرخان شهنازی، ردیف تار نی­ داوود و ردیف ابوالحسن­ صبا)
  • زنده یاد  استاد احمد محسن پور

    زنده یاد استاد احمد محسن پور

    احمدمحسن پورقادی کلایی دریکم اسفند ماه 1324درروستای بزرگ قادیکلای بزرگ قائم شهر دیده به جهان گشودوازدوران کودکی به کمک پدرش *رحمت باساز لله وا آشنا شدوبعدها باپیگیری مثال زدنی که نمونه اش دربین انسانهای روشن دل نادر است به نواختن سازهای فلوت ونی لبک روی آورد.
  • ویژگی های صوتی موسیقی مازندران

    ویژگی های صوتی موسیقی مازندران

    جغرافیای مازندران به لحاظ ویژگی های محیطی واقلیمی که از شرق تا غرب این جلگه وسیع را احاطه کرده در ناحیه جلگه ای پوشش منطقه سرسبز و علفزار جنگل مراتع کشتزارها و گونه های گیاهی مختلف و حاصلخیزبودن این منطقه و حضور دریای مازندران در حاشیه شمال ووجود آبزیان مختلف واز طر
  • دوتار مازندران درگذر زمان

    دوتار مازندران درگذر زمان

    دوتار ازدیرباز درموسیقی مازندران نقش برجسته ای داشته است ؛ فرایند آن نوازندگانی برخاستند که خودشان هم دوتار می سازند وهم می نوازند . به جهت ویژگی خاص دوتار وفراهم بودن امکانات اولیه ی ساخت وبه عبارتی سادگی ساختمان دوتارمنطقه ی مازندران واز طرفی گسترش آموزشگاه های موسیقی در استان مازندران واقبال وت
  • ویژگی های ردیف تار استاد نی داوود

    ویژگی های ردیف تار استاد نی داوود

    رديف تار، اجراي استاد مرتضي ني داوود در مقايسه با رديف هاي ميرزا عبدلله و ميرزا حسينقلي به اختصار و كوتاهتر از آنهاست. اهميت اين رديف بيشتر از جهت سبك و روش اجراي استاد ني داوود مي باشد كه به شيوه ي استادش درويش خان نيز شباهت زيادي دارد به احتمال زياد شايد همان رديف درويش خان باشد.
  • بررسی ردیف دوره ی عالی تار استاد علی اکبرشهنازی باردیف های کلاسیک موجود

    بررسی ردیف دوره ی عالی تار استاد علی اکبرشهنازی باردیف های کلاسیک موجود

    رديف دوره ي عالي – استادعلي اكبرشهنازي – برگرفته ازنبوغ وقريحه ي هنري ونگاه ژرف انديش او برموسيقي گذشته ي ايران شكل گرفته است. استاد شهنازي درنوآوري وخلاقيت بي نظير بوده وبيشترساخته هايشان ضمن تعليم وتدريس موسيقي به شاگردان ساخته مي شد، اگرچه بعداآنهارادوباره موردتجديدنظروبازبيني قرارمي دادند ، وهم
  • راویان راستین موسیقی مازندران

    راویان راستین موسیقی مازندران

    دراین مقاله به معرفی تاثیرگزارترین راویان موسیقی مازندران می پردازیم ، هنرمندانی که باعشق ودلسوختگی تمام کوشیدند تا این هنر را حفظ وبه آیندگان هدیه دهند .................